Leere Supermarktregale, fehlende Computer Chips und hohe Rohstoffpreise – die Pandemie stellt Handel und Logistikbranche vor neue Herausforderungen. Wie das Management von Morgen solche Aufgaben erfolgreich meistert lehrt der Kurs Retailing and Logistics.
Univ.-Professor Bastian Popp ist Direktor des Lehrstuhls für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Handelsmanagement und des Europa-Instituts, Sektion Wirtschaftswissenschaft. Seine Forschungsschwerpunkte liegen sowohl bei „E-Commerce und Innovative Medien, Value Co-Creation und Preismanagement als auch bei Markenmanagement und Kundenloyalität, Dienstleistungs- und Qualitätsmanagement und Merchandising, Lizensierung und Handel im Sport. Derzeit forscht Univ.-Prof. Popp unter anderem an den Themen Nachhaltigkeit und Markenführung im Onlinehandel.
M4-2 Retailing and Logistics
The course gives a broad overview of the key concepts about retailing. The course starts off with an introduction to major developments in retailing. Especially multi-, cross-, and omni-channel retailing are discussed comprehensively. Furthermore, the main aspects of retail marketing, in particular retail branding, the retail marketing mix, and category management are discussed. The course also gives a comprehensive insight into logistics strategies in the consumer goods sector as it has a highly important function in retail management. Moreover, internationalization is a major aspect of the major retailers’ strategies, thus, the course sets another focus on the internationalization strategies of retailers. In addition, the course is complemented with a focus on consumer behavior and the future of retailing.